آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  مقالات   »   انواع پروتوز برای اندام

انواع پروتوز برای اندام

انواع پروتوز برای اندام

پروتوز(اندام های مصنوعی)

اندامهای مصنوعی که جایگزین اعضا می شوند که به دلایلی نظیر تصادفات، جنگ، تصلب شرایین، دیابت و تومورهای استخوانی از دست رفته و فرد دچار نقص عضو یا Amputation که به فرد مبتلا آمپوته یا قطع عضو گفته می شود.
پروتوزها با توجه به عضو مبتلا نامگذاری شده و در سطوح مختلف با کارایی های متنوع طراحی و ساخته می شوند.اندامهای مصنوعی در اندام فوقانی شامل پروتوزهای:

۱ – پروتوزهای زیبایی ( پروتزهایی که فاقد کارایی بوده )

فقط جنبه زیبایی و حفظ تعادل بالاتنه بدن را که بر اثر قطع عضو دچار عدم تعادل وزنی می شوند بعهده دارد.

۲ – پروتزهای مکانیکی

که با کشش کابلهای ظریف مکانیکی که به صورت مخفی و زیر لباس قرار دارند عمل کرده و انگشتان را باز و بسته می کند.

۳ – پروتوزهای دست الکترونیک (مایو الکترونیک)

این پروتوزها با قرار دادن سنسور روی باقیمانده اعصاب عضو قطع شده و با کنترل و اراده فرد پالس الکتریکی که از مغز به عضو فرستاده می شود را دریافت و تبدیل به پالس دیجیتال کرده و پس از فرستادن آن به موتور دست انگشتان را با نیرویی که توسط باطری لیتیومی ایجاد می شود عمل می نماید.

در پروتوز های مایو الکتریک انگشتان شصت، سبابه و انگشت میانی فعال می باشند .در این شرکت منحصرا از تکنولوژی دستهای الکترونیک شرکت اتوبوک آلمان استفاده می گردد.

۴ – تکنولوژی Bionic:

در قرن ۲۱ دست های مصنوعی نظیر Be Bionic و Touch Bionic و … برای افراد مبتلا به قطع عضو اندام فوقانی معرفی شده اند.

تفاوت این پروتوزها با پروتوزهای مایو الکتریک در کارایی بیشتر و قابلیت های بیشتر آنها نظیر باز و بسته شدن فعال ۵ انگشت ، تک انگشت و بازسازی انواع گریپ های طبیعی دست می باشد.

پروتوز مفصل لگن پروتز بالای زانو

پروتوزهای اندام تحتانی:

۱ – پروتوزهای پیشرفته:

پروتوز های پیشرفته که با استفاده از سیستم های سیلیکونی یا سیتکست قالبگیری شده و از مفاصل پیشرفته نظیر مفاصل هوشمند هیدرولیک، پنوماتیک و هیبرید طراحی و ساخته می شوند. تکنولوژی جدید پنجه های کربنی در سالهای اخیر به پروتوزهای پیشرفته اضافه شده که با استفاده از تکنولوژی جذب انرژی ( انرژی استوریک ) باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش حداکثری کارایی پروتز اندام تحتانی قابل تنظیم و نصب روی پروتزهای اندام تحتانی می باشد.

۲ – قالبگیری با استفاده از سیلیکون لاینرها Silicone Liners :

مزیت استفاده از لاینرها که در ایران به شکل سیلیکون معروفند راحتی بیشتر و ایجاد تعلیق قوی تر و لیفتینگ مناسبتر پروتز روی اندام های قطع شده ( استمپ ) می باشد.

لاینرها به سه شکل بالشت دار بدون قفل ( cushion ) و لاینرهای قفل دار و لاینرهای Seal – in ارائه می شوند که مطابق بالاترین تکنولوژی روز ساخت پروتز های سیلیکونی در جهان می باشد.

لاینرهای Seal – in مفاصل پیشرفته

امیدوارم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید ممنون از اینکه از وب سایت آلتین مد دیدن کردید شما می توانید برای خواندن مقالات بیشتر به وب سایت آلتین مد سر بزنید و همچین میتوانید برای دیدن آخرین محصولات تولیدی شرکت آلتین مد در این سایت میتوانید به بخش فروشگاه بروید.در آخر این مقاله بسیار خرسند می شویم که ما را از نظرات خود بهرمند سازید.

پ

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه