آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  توانبخشیفیزیوتراپیمراقبت از سالمندان و معلولین   »   بهبود و توان بخشی معلولان با کمک فیزیوتراپی و توان بخشی

بهبود و توان بخشی معلولان با کمک فیزیوتراپی و توان بخشی

بهبود و توان بخشی معلولان با کمک فیزیوتراپی و توان بخشی

تغییرات فیوزیولوژیک بدن نظیر کاهش عضلات، افزایش چربی ذخیره بدن، افزایش ضعف عضلانی و کاهش سلامت قلبی از جمله مواردی می باشد که در روند پیری پیش می آید و این موارد را با ورزش های منظم و فیزیوتوراپی می توان بهبود بخشید.( بهبود و توان بخشی معلولان )

بهبود و توان بخشی معلولان (1)

 معلولیت چیست؟

همه ما تجربه بیماری را داشته ایم و در هنگام سردرد، دیابت، سرطان و بیماری های دیگر، بخشی از توانایی های شخص برای انجام کارهای روزانه را از دست می دهد. اختلالات جسمی، ذهنی و حسی منجر به توانایی کمتر شخص می شود و شخص نمی تواند مثل دیگر افراد کارهای روزانه را انجام دهد که در این زمان فرد دچار معلولیت شده است .در حقیقت کم توانی مستمر ناشی از یک اختلال در بدن را معلولیت می گویند.
شخص معلول عملکرد طبیعی خود را به دلیل اختلالات جسمی، ذهنی و یا روانی به خوبی افراد دیگر نمی تواند داشته باشد. معلولیت ها معمولا بر طبق تعریف سازمان ملل به 6 دسته معلولیت های جسمی و حرکتی، ذهنی، اعصاب و رمان، اختلالات شنوایی، بینایی و گفتاری تقسیم می گردند.


نقش فیزیوتراپی در درمان و کمک به معلولین ( بهبود و توان بخشی معلولان )

در حال حاضر خیلی از اختلالات روانی و عصبی، عضلانی و اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی و جریان های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی قابل درمان می باشد. فیزیوتراپی بخشی از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری ها، درمان، توانبخشی و بالا بردن سطح سلامت است و ارتقاء عملکرد جسمانی بدن بیمار را با توجه به سیستم های گوناگون بدن مستقیم و یا غیرمستقیم بهبود می بخشد.

بهبود و توان بخشی معلولان (3)
معلولیت به چه دلایلی به وجود می آید؟

وقتی که شخص نتواند با محیط اطرافش به خوبی انطباق پیدا کند و در شرایط ویژه ای قرار بگیرد، معلولیت نمودار می گردد. حدود 15 درصد از آدم های دنیا دچار معلولیت می باشند یعنی از هر هفت نفر یک نفر مبتلا به یک نوعی از معلولیت است که باید شرایط محیط را در به حداقل رساندن و بالا بردن استقلال فرد معلول هموار نمود.( بهبود و توان بخشی معلولان )
مراقبت های مادر و کودک در کشور های توسعه یافته عامل مهمی در ایجاد معلولیت ها شناخته شده و حدود 60 درصد معلولیت های مغزی بر اساس کمبود اکسیژن هنگام زایمان به وجود می آید. علاوه بر مسائل ژنتیکی می توان مهم ترین دلیل معلولیت را سبک زندگی ناسالم و سوانح عنوان نمود. حدود 235 هزار نفردر اثر سانحه دچار معلولیت می شوند. بعلاوه بیماران دیابتی هم با عوارض اسکلتی، عضلانی و حسی که ایجاد می کنند منجر به معلولیت می گردند.

 

امیدوارم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید ممنون از اینکه از وب سایت آلتین مد( التون باخیش آذر) دیدن کردید شما می توانید برای خواندن مقالات بیشتر به وب سایت آلتین مد سر بزنید و همچین میتوانید برای دیدن آخرین محصولات تولیدی شرکت آلتین مد در این سایت میتوانید به بخش فروشگاه بروید.در آخر این مقاله بسیار خرسند می شویم که ما را از نظرات خود بهرمند سازید.

 

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه