آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  مقالات   »   درمان بیرون زدگی دیسک با اوزون درمانی

درمان بیرون زدگی دیسک با اوزون درمانی

درمان بیرون زدگی دیسک با اوزون درمانی

اوزون گونه ای واکنش پذیر از اکسیژن است که از خواصی منحصر به فرد برای بهبود عارضه های مختلف برخوردار است, اوزون درمانی دیسک کمر را درمان میکند؟

بیرون زدگی دیسک را با اوزون درمانی درمان کنید

اوزون یا ازن تراپی روشی است که تزریق اوزون انجام می شود و با افزایش جریان خون در مفصل و مهیا کردن مواد لازم برای ترمیم بافت های آسیب دیده باعث درمان می شود.. اوزون درمانی مانند هر روش درمانی دیگری باید بر اساس معاینه بیمار انجام شود .اوزن تراپی روش درمانی تقریبا جدید است و در ایران نیز برای بیماران استفاده می شود. هزینه و قیمت ازن تراپی به تعداد جلسات درمانی مورد نیاز بیمار بستگی دارد.اوزون درمانی در بعضی بیماران مفید است ولی در بعضی بیماران موثر نیست.

 

 

 

 

اوزون درمانی دیسک کمر

مطالعات اخیر عوارض مهمی را از اوزون گزارش نکرده اند اوزون یک روش نسبتا راحت و غیر تهاجمی است و تاثیرآن در قسمتهای مختلف بدن در حال بررسی است و برای قطعیت در اثرات آن تحقیقات ادامه دارد و نیاز به آنالیز مقالات جدید دارد.

برای بسیاری از افرادی که از بیرون زدگی دیسک رنج می برند جراحی جز گزینه های انتخابی آخر است. جراحی اغلب درد را به میزان قابل توجهی کاهش نمی دهد. تزریق اپیدورال استرویید ها نیز یک درمان استاندارد است اما از لحاظ ایمنی نگرانی هایی ایجاد می کند. خوشبختانه درمان های جدیدی در حال جایگزینی با درمان های قدیمی هستند. یکی از این درمان ها تزریق اکسیژن-اوزون است.

 

آیا تزریق اوزون جایگزینی برای تزریق استرویید و جراحی است؟

تزریق اکسیژن-اوزون در سال 1980 وارد حیطه ی درمانی شد. مطالعاتی که در حال حاضر در این زمینه وجود دارند نشان می دهند که حدود 65 الی 80 درصد از افراد مبتلا به بیرون زدگی دیسک از این درمان بهره برده اند. علاوه بر اهمیت درصد زیاد بهبودی، عوارض کم همراه با اکسیژن-اوزون درمانی نیز بسیار حایز اهمیت است.

محققانی که به دقت به بررسی تاثیر ترمیمی اوزن تراپی پرداخته اند به این نتیجه رسیدند که اوزون تراپی اگر بهتر از تزریق استرویید و جراحی دیسک نباشد، دست کمی از آن نیز ندارد.

در سال 2009 دکتر Murphy و همکارانش طی تحقیقی متوجه شدند درمان با اوزون همان تاثیرات جراحی را دارد. نکته ی مهم عوارض بسیار کمتر و طول مدت بستری بسیار کم در گروه اوزون درمانی بود.

یک مطالعه درسال 2014 به بررسی تاثیرات طولانی مدت اوزون درمانی پرداخت. این مطالعه به بررسی بیمارانی که 10 سال پیش این درمان را انجتم داده بودند پرداخت و گزارش کرد که 75 درصد از افراد همچنان از مزایای اوزون تراپی بهره می بردند و هیچ مشکلی نداشتند. توصیه می شود قبل از انجام جراحی اوزون تراپی را امتحان کنید.

درمان اکسیژن-اوزون چگونه عمل می کند؟

گاز اکسیژن-اوزون به دیسک بیرون زده تخلیه می شود. یک سوزن این گاز را مستقیما به دیسک منتقل می کند و حجم دیسک را کاهش می دهد. این عمل توسط اکسیداسیون پروتیوگلیکان ها انجام می شود.پروتیو گلیکان ها پروتیین ژل مانند در وسط دیسک است. وقتی حج دیسک شما کاهش یابد فشار از روی اعصاب برداشته می شود و درد نیز کاهش میابد.

فواید اوزون درمانی چیست؟

در کنار بهبودی سریع تر و عوارض کمتر، اوزون درمانی فواید دیگری نیز دارد:

-این روش کم تهاجم است

-زمانبر نیست

-هزینه ی آن بسیار کمتر از جراحیست

-روند بدون درد است

-نیازی به بستری شدن ندارد

اوزون درمانی در آمریکا انجام نمی شود!

در ایالات متحده اوزون درمانی انجام نمی شود چراکه معتقدند نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری در رابطه با اثرگذاری این درمان است. همچنین بسیاری از افراد مبتلا به بیرون زدگی دیسک خود به خود بهبود میابند و هنوز مشخص نیست آیا بهبودی بعد از اوزون درمانی به علت ترمیم خودبخودیست یا تزریق اوزون!

نکاتی در رابطه با اوزون درمانی:

اوزون درمانی برای همه مفید نیست در افرای که پاهایشان فلج است، کنترلی بر مثانه ندارند، دیسک کلسیفیه دارند و یا فشار بر روی نخاعشان است جراحی نسبت به اوزون ارجحیت دارد. اگر گاز اوزون را به صورت اتفاقی استنشاق کنید ممکن است کمی حالت تهوع، سردرد و سوزش چشم برایتان ایجاد شود. گاهی نیز پس از آن حالت هایی از آنفولانزا برایتان ایجاد می شود که ماندگار نیست. اوزون درمانی باعث تقویت ناخن و مو می شود و نیز خواب شما را تنظیم می کند و همچنین باعث افزایش انرژی می شود.

درمان انتخابی شما و پزشکتان به شرایط شما و ترجیح شما بستگی دارد. اگر شما تمایل بیشتری به انجام اوزون درمانی نسبت به جراحی دارید و هیچ گونه ممنوعیتی برای آن ندارید می توانید آن را امتحان کنید. اما همانطور که ذکر شد این درمان هنوز به صورت جهانی پذیرفته نشده است.

امیدوارم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید ممنون از اینکه از وب سایت آلتین مد دیدن کردید شما می توانید برای خواندن مقالات بیشتر به وب سایت آلتین مد سر بزنید و همچین میتوانید برای دیدن آخرین محصولات تولیدی شرکت آلتین مد در این سایت میتوانید به بخش فروشگاه بروید.در آخر این مقاله بسیار خرسند می شویم که ما را از نظرات خود بهرمند سازید.

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه