آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  مراقبت از سالمندان و معلولین   »   راهکار ساده برای داشتن سالمندان شاد

راهکار ساده برای داشتن سالمندان شاد

راهکار ساده برای داشتن سالمندان شاد

سالمندی یکی از مراحل گوناگون رشدی انسان ها است که در آن اشخاص ممکن است بیشتر به افسردگی مبتلا گردند. در این مرحله از زندگی اتفاقات ناگوار بیشتری برای شخص رخ می دهد مثل از دست دادن همسر، دوست، ناتوان شدن ضعف جسمانی و … .

سالمندان شاد (1)

10 روش ساده برای داشتن سالمندان شاد !

افرادی که به مرحله سالمندی می رسند نسبت به برقراری ارتباط با دیگران حساس تر می گردند. نوع ارتباطی که اطرافیان یک سالمند با او برقرار می کند تاثیر زیادی را بر روی نشاط سالمند  می تواند بگذارد. در این مرحله از زندگی سالمند احساس می کند ناتوان شده است و اگر اطرافیانش به او بی توجهی نمایند می توانند بر این فکر او دامن بزنند و فکر او را برایش تایید کنند. بنابر این سعی کنید با سالمندتان ارتباطی مانند ارتباط با افراد جوان تر داشته باشید.

به چهره سالمندتان نگاه کنید

یکی از اقداماتی که می تواند به با نشاط بودن سالمند شما کمک نماید داشتن ارتباط چهره به چهره با او می باشد. هر وقت که خواستید با سالمندی صحبت کنید و یا او خواست برای شما چیزی را تعریف کند حتما با او ارتباط چهره به چهره داشته باشید و به صورت او نگاه کنید. با این کار می توانید حس مثبت را در او ایجاد نمایید.

 برای داشتن  سالمندان شاد به آنان اعتماد به نفس بدهید

اگر می خواهید سالمند شادی را داشته باشید باید به او اعتماد به نفس بدهید. موقعی یک سالمند احساس ارزشمند بودن را داشته باشد بانشاط تر و سرحال تر هم می گردد. از او بخواهید از تجربیاتش در مسائل مختلف و حتی جزئی بیان نماید. مانند دستور طرز پخت نوعی غذا و … وقتی سالمند ببیند که شما چقدر برایش اهمیت قائل شده اید و می خواهید از تجربیاتش استفاده نمایید دقیقا احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس را در او ایجاد نموده اید.

 

سالمندان شاد (2)

از سالمندتان بپرسید

یکی از کارهایی که می تواند سالمند شما را خوشحال نماید و در عین حال سرگرم کند، این است که از او بخواهید برایتان ماجرایی را تعریف نماید. تعریف کردن یک داستان از گذشته و یا تعریف کردن بخشی از یک فیلم و سریال و یا بیان اخبار، می تواند به سالمندتان حس مثبتی را بدهد.

محیط زندگی سالمند

سالمندی یکی از مراحل زندگی می باشد که در آن افراد بیشتر به افسردگی مبتلا می شوند‎.

محبت را نادیده نگیرید

محبت نمودن به سالمندان می تواند آنها را سرحال کند. موقعی سالمندی متوجه محبت کردن اطرافیانش به خود می گردد، مملو از انرژی می شود و نیروی دوباره پیدا می کند. حتما به انواع مختلف به سالمندتان محبت نمایید. می توانید این کار را طرق مختلف همچون نوازش نمودن و یا بوسیدن آنها، صحبت کردن با آنها، کمک به انجام دادن برخی از کارهایشان که توانایی انجام آنها را ندارند و … انجام بدهید.

سالمندان شاد (3)

پیاده روی و نفس تازه

انجام دادن ورزش های هوازی کمک زیادی را به سرحال کردن انسان ها می تواند بکند. ورزش های هوازی آن دسته از ورزش ها می باشند که حجم بالایی از اکسیژن را وارد ریه ها می کند. اگر سالمندتان سر حال هست حتما او را تشویق به ورزش نمودن کنید برای این کار هم می توانید او را به رفتن در جمع سالمندانی که صبح ها در پارک ها ورزش می کنند تشویق کنید. اگر هم نه، خیلی سالمند سرحالی ندارید، با توجه به شرایطی که او دارد، برایش نوعی ورزش را تنظیم کنید.

باغبانی

یکی از فعالیت هایی که می تواند به شاد نمودن سالمندتان کمک کند؛ استفاده از گل و گیاه می باشد. باغبانی کردن سبب می شود روحیه سالمند تقویت شود و سرگرم شود. پرورش دادن گیاهان می تواند سالمند شما را به یاد دوره جوانی شان و پرورش و تربیت فرزندانشان بیاندازد.

حمایت از سالمند فراموشکار

اگر سالمندتان فراموشی و آلزایمر دارد حتما از او حمایت نمایید حتی اگر یک مطلب را به دفعات و بارها تعریف کرد هیچ گاه به او نخندید و این نکته را به اعضای کوچکتر خانواده نیز متذکر گردید. مطالب مهمی را که سالمندتان نباید فراموش کند، مانندخوردن قرص را حتما بر روی کاغذی کوچک یادداشت کنید.

در دسترس سالمندان باشید

سر زدن به سالمندان موجی از شادی را در آنان می تواند رقم بزند. حتی اگر شرایط کاری شما به شکلی است که نمی توانید هر روز به آنها سر بزنید با تلفن حتما روزانه از حال آنها خبردار شوید و دل آن را شاد نمایید.

مشارکت سالمند فراموش نشود

حتما در کارهای گوناگون  از مشارکت سالمندتان استفاده کنید. با این کار هم آن ها را سرحال نموده اید و هم حس مثبت ارزشمند بودن را در آنها ایجاد می نمایید. برای تهیه غذای خاص و یا خریدن وسیله ای  ویژه و یا حتی مشارکت دادن در کارهای سبک منزل می توانید از آنها کمک بگیرید.

 

امیدوارم از خواندن مقاله  سالمندان شاد رضایت کافی را داشته باشید ممنون از اینکه از وب سایت آلتین مد( التون باخیش آذر) دیدن کردید شما می توانید برای خواندن مقالات بیشتر به وب سایت آلتین مد سر بزنید و همچین میتوانید برای دیدن آخرین محصولات تولیدی شرکت آلتین مد در این سایت میتوانید به بخش فروشگاه بروید.در آخر این مقاله بسیار خرسند می شویم که ما را از نظرات خود بهرمند سازید.

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه