آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  بیماریفیزیوتراپی   »   فیزیوتراپی پارگی مینیسک زانو

فیزیوتراپی پارگی مینیسک زانو

فیزیوتراپی پارگی مینیسک زانو

تجربه نشان داده که، فیزیوتراپی مینیسک زانو مزایای فراوانی برای پارگی مینیسک  به دنبال دارد. پارگی مینیسک زانو یکی از دردناک‌ترین آسیب‌های وارد آمده به زانو به حساب می آید. افراد اغلب برای درمان این عارضه از روش جراحی مینیسک زانو استفاده می‌نمایند.اگرچه در خیلی از موارد،شخص بدون استفاده از روش تهاجمی مثل جراحی نیز می‌تواند سلامت خود را بازیابد. در این صورت ، فرد از درمان‌های ملایم‌تری مثل فیزیوتراپی برای درمان پاره شدن مینیسک زانو استفاده می‌نماید. متخصص های مجربی هستند که تخصصی برای انجام فیزیوتراپی زانو فعالیت می نمایند .همچنین انجام این خدمت پزشکی در منزل بیمار نیز قابل انجام می باشد.

فیزیوتراپی پارگی مینیسک زانو

علائم پاره شدن مینیسک زانو

وقتی که مینسک فرد دچار پارگی می‌گردد، صدایی ترق تروق مانند از زانو شنیده می‌شود. بعد از شنیدن این صدا، چنین احساساتی را تجربه می‌نماید:

  • درد، مخصوصاً در موقع لمس کردن ناحیه زانو و نواحی اطراف آن

  • تورم در این بخش

  • محدودیت در دامنه حرکتی یا عدم توانایی در حرکت دادن زانو در دامنه حرکتی طبیعی

  • احساس قفل شدن یا گیر افتادن زانو

  • احساس خالی شدن زانو و عدم ‌حمایت زانو از وزن بدن

فیزیوتراپی پارگی مینیسک زانو
علاوه بر علائم ذکر شده، ممکن است احساس نمایید که زانو از محل خود لیز می‌خورد. چنین احساسی به این معناست که مینیسک دچار آسیب دیدگی گشته است. همین موضوع دامنه حرکت زانو را محدود می‌نماید.در صورتی که چنین علائمی را مشاهده نمودید و بعد از گذشت چند روز نیز همچنان شاهد بروز این علائم بودید، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید. در صورتی که زانو به صورت ناگهانی قفل‌شده است و به هیچ عنوان قادر به خم کردن آن نمی باشید، باید فورا به پزشک مراجعه نمایید.

فیزیوتراپی بعد از عمل مینیسک زانو

فیزیوتراپی مینیسک زانو بعد از عمل جراحی، فواید فراوانی برای فرد به همراه دارد. این روش درمانی شرایط را برای بهبودی مینیسک زانو فراهم می‌نماید. در این حالت شخص در مدت‌ زمان کوتاهی سلامتی خود را باز می‌یابد.


در ادامه به بعضی از اهداف فیزیوتراپی مینیسک زانو اشاره می نماییم :

  • این روش درمانی دامنه حرکتی مفصل زانو را بازیابی می‌نماید. البته در این درمان هرگز به آستانه دردناک مفصل فشار وارد نمی گردد.

  • از میزان تورم ناحیه به شدت کاسته می‌گردد.

  • تعادل و آگاهی از عملکرد مفصل به شدت افزایش می‌یابد.

  • همه عضلات موجود در ناحیه لگن، زانو و مچ پا به شدت تقویت می‌گردند.

  • بازگشت توانایی‌های شخص در انجام حرکات ورزشی و دیگر فعالیت‌های مورد نظر

جراحی فقط بخش کوچکی از عارضه پاره شدن مینیسک زانو را درمان می‌نماید. سن فرد در روند بهبودی نقش فراوانی دارد. اشخاصی که پاره شدن مینیسک زانو را تجربه نموده‌اند، در خطر ابتلا به آرتروز قرار دارند اگرچه شخص بعد  از درمان مینیسک زانو می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود ادامه دهد. اما او همیشه در خطر ابتلا به مشکلات حادتر و حتی پارگی دوباره مینیسک قرار دارد. خوشبختانه فیزیوتراپی از بروز چنین حوادثی اجتناب می‌ نماید. فیزیوتراپی پارگی مینیسک زانو ، شخص را برای تحمل فشارهای آتی آماده می‌ نماید. بعلاوه روند بهبودی بعد از جراحی با درمان‌های فیزیوتراپی به شدت افزایش می‌یابد.

امیدوارم از خواندن مقاله فیزیوتراپی پارگی مینیسک زانو رضایت کافی را داشته باشید ممنون از اینکه از وب سایت آلتین مد( التون باخیش آذر) دیدن کردید شما می توانید برای خواندن مقالات بیشتر به وب سایت آلتین مد سر بزنید و همچین میتوانید برای دیدن آخرین محصولات تولیدی شرکت آلتین مد در این سایت میتوانید به بخش فروشگاه بروید.در آخر این مقاله بسیار خرسند می شویم که ما را از نظرات خود بهرمند سازید.

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه