آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  بیماری   »   محافظت در مقابل ویروس کرونا

محافظت در مقابل ویروس کرونا

 محافظت در مقابل ویروس کرونا

ویروس کرونا ( محافظت در مقابل ویروس کرونا ) تابحال بیش از 2000 قربانی داشته است

در کشور ما نیز امروز نتایج آزمایشات اولیه دو نفر مثبت اعلام گشت. ویروس جدید تنفسی اگرچه به گفته پزشکان به اندازه آنفلوآنزا خطرناک نمی باشد، ولی در هر حال باید از خود در برابر آن مراقبت نمود و راه‌های پیشگیری از آن را شناخت.

محافظت در مقابل ویروس کرونا

یک ویروس جدید تنفسی می باشد که نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی گشت. خانواده ویروس کرونا به طور شایع در انسان‌ها چرخش داشته‌اند و باعث بیماری سرماخوردگی می‌گشتند.

تجزیه و تحلیل‌های ژنتیکی در آزمایشگاه معلوم کرد که این ویروس از ویروسی مانند سارس احتمالاً در خفاش نشات گرفته است.

البته همچنان تحقیقات در این حوزه ادامه دارد. اطلاعات در باره این بیماری به سرعت در حال افزایش می باشد و به محض دسترسی به اطلاعات جدید، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

محافظت در مقابل ویروس کرونا

چطور خود را در مقابل این ویروس محافظت ( محافظت در مقابل ویروس کرونا )نماییم؟

در حال حاضر مثل ویروس‌های سرماخوردگی، واکسنی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد. بهترین راه پیشگیری، خودداری از تماس با ویروس یعنی تماس نزدیک با اشخاصی است که علائم سرماخوردگی دارند و دارای سابقه سفر به چین در دو هفته گذشته می باشند. البته وزارت بهداشت توصیه می‌کند مردم همیشه موازین پیشگیری( محافظت در مقابل ویروس کرونا ) از انتشار بیماری‌های تنفسی را رعایت نمایند.

محافظت در مقابل ویروس کرونا

برای پیشگیری ( محافظت در مقابل ویروس کرونا ) از بیماری‌های تنفسی مانند ویروس کرونا ، توصیه‌های بهداشتی عبارتند از:

-‌ شست‌وشوی مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه،

اگر دست‌ها به وضوح کثیف هستند، همیشه از آب و صابون استفاده کنید.

از تماس نزدیک با اشخاصی که علائم سرماخوردگی دارند خودداری نماییددر صورت داشتن علائم سرماخوردگی در منزل استراحت نمایید. موقع  عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با هر وسیله ممکن بپوشانید

محافظت در مقابل ویروس کرونا

درمان ویروس کروناچیست؟

فعلا هیچ نوع داروی ضد ویروس اختصاصی برای ویروس کرونا جدید ۲۰۱۹ وجود ندارد. با توجه به آنکه در حال حاضر از هر ۱۰ بیمار مبتلا ۹ نفر دچار علائم خفیف در حد سرماخوردگی می‌گردند، عمدتاً تب و سرفه به عنوان علائم اصلی به اضافه علائم فرعی مثل آبریزش، سردرد، احساس خستگی یا کوفتگی می‌گردند، باید از درمان‌های حمایتی و علامتی استفاده نمایند که شامل استراحت در منزل، مصرف مایعات فراوان نظیر سوپ و آب مرکبات، و مُسکن‌های تب بر می باشد .

در عین حال در موارد شدید بیماری که بیماران نیاز به بیمارستان دارند، علاوه بر تب و سرفه علائم دشواری تنفس مثل تنگی نفس نیز به علائم اضافه می‌گردد که در این صورت درمان‌ها بوسیله کادر درمانی در بیمارستان انجام می‌گردد. اشخاصی که فکر می‌کنند با بیمارانی که دچار علائم سرماخوردگی بودند و در دو هفته گذشته به چین مسافرت داشته اند، تماس نزدیک داشته‌اند، ضروری است که سریعا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا پزشک مراجعه نمایند.

 

 

امیدوارم از خواندن مقاله محافظت در مقابل ویروس کرونا با آن رضایت کافی را داشته باشید ممنون از اینکه از وب سایت آلتین مد( التون باخیش آذر) دیدن کردید شما می توانید برای خواندن مقالات بیشتر به وب سایت آلتین مد سر بزنید و همچین میتوانید برای دیدن آخرین محصولات تولیدی شرکت آلتین مد در این سایت میتوانید به بخش فروشگاه بروید.در آخر این مقاله بسیار خرسند می شویم که ما را از نظرات خود بهرمند سازید.

 

 

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه