آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  مراقبت از سالمندان و معلولین   »   مشکلات معلولین در استفاده از پلکان و تجهیزات مرتبط برای آن

مشکلات معلولین در استفاده از پلکان و تجهیزات مرتبط برای آن

مشکلات معلولین در استفاده از پلکان و تجهیزات مرتبط برای آن

معلولان بخشی از افراد جامعه اند که شناسایی آن ها و درک موقعیت، نیازها و استعدادهایشان در قالب وظیفه ای مدنی بر عهده دولت ها قرار گرفته است.همچنین فراهم کردن بستر مناسب برای گسترش ارتباط اجتماعی و جلوگیری از انزوای آن ها مهم ترین وظیفه افراد جامعه هم محسوب می شود وگرنه حقوقی نظیر اشتغال، تحصیل، تأمین اجتماعی، درمان و … برای همه افراد اجتماع و شهروندان محفوظ است و فرد معلول در هر موقعیت و با هر استعداد و توانی از این قاعده مستثنی نیست.

 

 

 

گام اول در این زمینه، بهسازی معابر و مناسب سازی سازه های شهری و محلی برای استفاده معلولان است که پایه و اساس حضور در اجتماع و ارائه خدمات و تسهیلات شهروندی آنان را شکل می دهد.معلولی که نمی تواند از پیاده روی پر از چاله، کوچه و خیابان محل زندگی اش به راحتی عبور کند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند، چگونه قادر خواهد بود به تحصیل یا اشتغال بپردازد؟همین نکته وظیفه شهرداری را برای بهسازی شهر و توجه به این مسئله در ساخت سازه های محلی پررنگ تر می کند و این نهاد خدماتی فرهنگی و اجتماعی را وامی دارد در به وجود آوردن محیطی بهتر برای معلولان تلاش مضاعفی انجام دهد.اگرچه مشکلات معلولان به همین جا ختم نمی شود.

وضعیت معماری و مشکلات معلولین در استفاده از پلکان برای زندگی شهری

وجود پل های هوایی با پله های فراوان و ساختمان های اداری و مسکونی با پله های زیاد از مشکلات مهم تردد معلولان حرکتی در سطح شهر است و بسیاری از آنها در عمل، از استفاده از اماکن عمومی و ضروری برای انجام کارهای خود محرومند.

وضعیت پیاده روها، وسایل حمل و نقل و هرچه در کوچه و خیابان به چشم می آید، برای معلول مانند تابلوی ورود ممنوع است. چاله ها و پستی و بلندی های سطح معابر حتی گردشی کوتاه در اطراف منزل را برای ما دشوار می کند و عملا راهی جز خانه نشینی برایمان باقی نمی گذارد. درحالی که معلول نیز فردی از جامعه است که حق دارد در جمع دیگران حضور یابد و در این زمینه نباید محدودیتی داشته باشد. بهترین گزینه برای حمل و نقل آسان معلولان استفاده از وسایل نقلیه مخصوص این قشر است .

٣ درصد جمعیت جامعه مبتلا به معلولیت جسمی و حرکتی هستند، سالمندان به علت کهولت سن، بیماران ام اس و ضایعه نخاعی و کسانی که از ناحیه اندام های تحتانی دچار معلولیت هستند و در رفت و آمد خود با مشکل مواجهند، از جمله کسانی هستند که باید محیط برایشان مناسب سازی شود.
مناسب سازی ادارات و سازمان ها تنها مختص قسمت های ورودی نیست،نصب آسانسور، مناسب سازی سرویس های بهداشتی و تمام قسمت های داخل ساختمانی که فرد معلول در آن زندگی می کند، باید متناسب با شرایط او باشد.

 

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه