آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  مقالات   »   مناسب سازی خودرو برای معلولان

مناسب سازی خودرو برای معلولان

مناسب سازی خودرو برای معلولان

در کشورهای پیشرفته رفت و آمد معلولان به قدری راحت است که نقش فعالی به عنوان شهروند در جامعه دارند و در کار و تولید موثرند اما متاسفانه در کشور ما در این مورد باید کار بیشتری انجام شود. یکی از مهمترین علت‌هایی که باعث می‌شود ما در خیابان‌ها به اندازه دو درصد معلولی که داریم معلول نبینیم به علت همین عدم مناسب‌سازی شهر و خودروها است.

 

 

 

برای هر معلول نوع معلولیت آنها و تعداد وسایل کمکی‌ای که هر کدام از آنها برای مناسب‌سازی خودروشان به آن احتیاج دارند باید مشخص شود.

اقدامات لازم برای مناسب سازی خودرو معلولان

اولین اقدام برای مناسب‌سازی یک خودرو اتوماتیک کردن دنده اتومبیل است.

برای مناسب‌سازی خودروها نیازمند یک‌ سری تجهیزات کمکی هستیم. این تجهیزات در پنج گروه طبقه‌بندی می‌شوند. گروه اول تجهیزات کمکی برای ورود و خروج فرد معلول به داخل خودرو است. شامل صندلی گردان در انواع مختلف، افزایش طول ریلی صندلی، جابه‌جایی صندلی به صورت برقی و مکانیکی و نصب صندلی کمکی کوچک کنار صندلی اصلی. گروه دوم مربوط به تجهیزات کمکی برای استقرار ویلچر در محل مناسب است که با توجه به سلیقه معلول در صندوق عقب، پشت صندلی راننده و یا روی سقف است.
گروه سوم تجهیزات کمکی برای رانندگی است. تعداد این تجهیزات بسیار زیاد است و شامل دستگاه کنترل کننده الکترونیکی برای کنترل چراغ‌ها، بوق، برف پاک‌کن، راهنما و سایر تجهیزات برقی داخل خودرو، ترمز دستی مکانیکی و الکتریکی، افزایش ارتفاع اهرام ترمز دستی و دسته دنده، استارت خودرو به صورت دکمه فشاری و کنترل سیستم الکترونیکی رمزدار، کنترل دستی گاز و ترمز، دستگیره فرمان در مدل‌های مختلف، افزایش ارتفاع پدال گاز و ترمز.
گروه چهارم
مربوط به کاهش ارتفاع عقب خودرو است. برای ورود و خروج فرد معلول به خودروهای گروهی لازم است ارتفاع عقب خودرو به ویژه در اتومبیل‌های ون کاهش پیدا کند که این کاهش باعث سهولت استفاده از رمپ‌ها می‌شود.
مرحله آخر مربوط به آماده‌سازی خودرو برای جابه‌جایی و استقرار ویلچر است.
نصب کف پوش آلومینیومی برای نصب صندلی و ویلچر در کف خودرو، نصب صندلی‌های همراه در انواع مختلف(قابل تاشو، قابل چرخش) در محل‌های مورد نیاز، ساخت و نصب رکاب کناری خودرو برای ورود به خودرو، نصب سیستم‌های استقرار ویلچر، ساخت انواع رمپ‌ها و ساخت انواع بالابرهای برقی برای قرارگیری ویلچر در عقب خودرو از این دسته است.

امیدوارم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید ممنون از اینکه از وب سایت آلتین مد دیدن کردید شما می توانید برای خواندن مقالات بیشتر به وب سایت آلتین مد سر بزنید و همچین میتوانید برای دیدن آخرین محصولات تولیدی شرکت آلتین مد در این سایت میتوانید به بخش فروشگاه بروید.در آخر این مقاله بسیار خرسند می شویم که ما را از نظرات خود بهرمند سازید.

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه