آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  فیزیوتراپیمراقبت از سالمندان و معلولین   »   بهبود کیفیت دوران سالمندی با فیزیوتراپی

بهبود کیفیت دوران سالمندی با فیزیوتراپی

بهبود کیفیت دوران سالمندی با فیزیوتراپی

بهبود کیفیت دوران سالمندی با فیزیوتراپی به خاطر مشکلات مرتبط با سلامت یا صدمات خاص بروز می‌یابد. در این موقع همه ما به دنبال کیفیت بالاتر زندگی در دوران سالمندی می باشیم.سازمان جهانی بهداشت سن 60 سالگی را ورود به دوران سالمندی بیان نموده است. با افزایش سن به مرور توانایی ما در جابه‌جا شدن و تحرک کاهش می‌یابد و حرکت کردن سخت‌تر می‌گردد.

  

 

اهمیت بهبود کیفیت دوران سالمندی با فیزیوتراپی

این مسئله به دلیل مشکلات مرتبط با سلامت یا صدمات خاص شکل می گیرد. فیزیوتراپی ، درد را در این دوره می‌تواند کاهش دهد، تحرک را بهبود بخشد و حتی آمادگی جسمانی از دست رفته را به سالمندان (Seniors) بر گرداند. فیزیوتراپیست‌ ها سعی می‌کنند تا حد ممکن زندگی فعال طولانی‌تری را برای سالمندان فراهم نمایند و تا حد ممکن آنها را مستقل و توانمندتر نگه دارند.

فعالیت‌ها با فیزیوتراپی روز به روز آسان تر می‌شوند. مثلا اگر در راه رفتن، بالارفتن از پله‌ها و خوابیدن و برخاستن از تخت خواب مشکل دارند فیزیوتراپی می‌تواند کمک شان کند.بعلاوه پس از زمین خوردن سالمند را به شرایط قبل باز می‌گرداند و در خیلی از مواقع می‌تواند جایگزین درمان‌های جراحی گردد.

 

 

التهابات مفصلی، گردن درد و کمردردهای دوران سالمندی، صدمات ورزشی،بیماری‌های قلبی، اختلالات(Disorders) تنفسی به دنبال آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه، کشیدگی‌ های مکرر عضلانی،  مشکلات مرتبط با دیابت،  بیماری‌های مغز و اعصاب مانند پارکینسون، آلزایمر، سکته مغزی و ای ال اس، پوکی استخوان، سرطان‌ها و بی‌اختیاری‌ ها از موارد شایعی در دوران سالمندی می باشند که فیزیوتراپی می‌تواند برای کم کردن عوارض آنها بسیار کمک‌کننده باشد، ولی به طور کلی ساییدگی و فرسودگی مفاصل و غضروف‌های آنها و افزایش روند از دست دادن کلسیم در استخوان‌ها و پوکی استخوان اساسی ترین و با اهمیت ترین علت درد و ناتوانی اشخاص در دوران سالمندی می باشد.

 

 

 

پروتکل‌های گوناگون تمرین درمانی در فیزیوتراپی وجود دارد که برای هر یک از مشکلات فوق می‌تواند کمک‌کننده باشد.

تمرینات هوازی مانند راه رفتن و دوچرخه ثابت با پا و دست برای بیماری‌های قلبی و تنفسی درمانی مؤثر می باشد که باید تحت نظارت مستقیم فیزیوتراپیست و همراه با کنترل ضربان قلب و نبض و وضعیت تنفس انجام شود.

تمرینات دامنه حرکتی مانند استفاده از قرقره‌ها و میله می‌تواند از خشکی مفاصل جلوگیری نماید و تمرینات عملکردی مثل حمل اشیای سبک و انجام کارهای روزانه به روش صحیح می‌تواند استقلال اشخاص را در دوران سالمندی حفظ نماید.

تمرینات تعادلی و هماهنگی هم از برنامه‌های تمرین درمانی مهمی می باشد که مانع زمین‌ خوردن سالمند و افزایش چابکی و سرعت عمل آنان می‌گردد.

دستگاه‌های فیزیوتراپی مثل تحریکات الکتریکی و لیزر و اولتراسوند بعلاوه گرما و سرما درمانی نقش مهمی در کم کردن دردها و التهابات مفصلی و عضلانی سالمندان دارند.

 

مگنت تراپی هم می‌تواند در پوکی استخوان و بدجوش خوردن شکستگی‌ها به سالمندان کمک نماید.

ماساژ و تکنیک‌های دستی در بازگرداندن دامنه حرکتی مفاصل و انعطاف‌پذیری بافت‌های نرم روش‌هایی مفید و موثر هستند.

تمرینات گروهی تحت رهبری یک فیزیوتراپیست  نیز  از روش‌های بسیار مورد علاقه سالمندان می باشد که به درمان حرکتی اشخاص، انگیزه و نشاط را هم اضافه می‌نمایند و همراهی محرک‌های روحی و روانی با فعالیت‌های جسمانی اثر این درمان‌ها را دوچندان می‌نماید.

 

 

امیدوارم از خواندن مقاله بهبود کیفیت دوران سالمندی با فیزیوتراپی رضایت کافی را داشته باشید ممنون از اینکه از وب سایت آلتین مد( التون باخیش آذر) دیدن کردید شما می توانید برای خواندن مقالات بیشتر به وب سایت آلتین مد سر بزنید و همچین می توانید برای دیدن آخرین محصولات تولیدی شرکت آلتین مد در این سایت میتوانید به بخش فروشگاه بروید.در آخر این مقاله بسیار خرسند می شویم که ما را از نظرات خود بهرمند سازید.

 

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه