آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  مراقبت از سامندان و معلولین   »   مشکلات معلولین در جامعه

مشکلات معلولین در جامعه

مشکلات معلولین در جامعه

معلولین در جامعه ما دارای مشکلات فراوانی هستند، مشکلاتی  نظیر ، جابه‌جایی، امکانات تفریحی و رفاهی، مشکلات درمانی و … که در ادامه متن به مشکلات معلولین در جامعهمی پردازیم.

مشکلات درون و برون‌شهری:

یکی از مهمترین مشکلاتی که معلولین عزیز با آن مواجه اند مشکل حمل‌ و نقل و جابه‌جایی درون و برون‌شهری می باشد . مثلا نبود امکانات مناسب بهداشتی بین جاده‌ای برای آن‌ها، نبود امکانات در مراکز خرید و … . ولی مهم‌ترین موضوع این بخش که می‌توان به آن اشاره کرد ، نبود امکانات حمل‌ونقل درون‌ شهری برای آن‌ها است.  مانند نبود صندلی‌های مناسب در مترو و بی آر تی، وجود پیاده‌روهایی با عرض کم و استفاده از مصالح نامناسب برای ساخت آن‌ها و … .

 

 یکی ازمشکلات معلولین در جامعه کار است :

در کشور ایران قانونی مبتنی بر قانون ۳ درصد وجود دارد که بیان می‌نماید در دستگاه‌های دولتی ۳ درصد اشخاص استخدامی باید از معلولین باشند ولی این قانون نه‌ تنها اجرایی نمی‌گردد بلکه به آن توجه ای هم نمی‌شود. معلولین نه‌ فقط در دستگاه‌های دولتی جایی ندارند بلکه شرکت‌های خصوصی هم به آن‌ها توجه ای نمی‌کنند .

خوداشتغالی خود نیز با مشکلاتی روبه‌رو است مثلا نبود امکانات مناسب برای فراهم نمودن موقعیت‌های بهتر برای معلولین و یا نبود سرمایه کافی برای راه‌اندازی حرفه‌ای برای آن‌ها.

 

برخورد افراد جامعه :

بعضی از معلولین سعی می‌نمایند حضور کم‌رنگ‌تری در جامعه داشته باشند، زیرا در جامعه ما نحوه برخورد درست با معلولین آموزش و فرهنگ‌سازی نشده است به همین خاطر بایددر پی ایجاد بستری برای این فرهنگ‌سازی و آموزش افراد جامعه در مقابله با معلولین عزیز چاره ای اندیشید. زیرا معلولین نیز جزوی از افراد جامعه می باشند و آن‌ها نیز حق‌ دارند مثل دیگر افراد جامعه به تفریح و انجام کارهایی که به آن علاقه دارند بپردازند.

 

زندگی شخصی:

معلولین در زندگی شخصی خود را اشخاصی ناتوان می‌دانند که توان مقابله با دیگر افراد جامعه را ندارند، ولی این نگرش در آن‌ها باید دچار تغییراتی گردد که این تغییرات با کمک افراد خانواده و دوستان و اطرافیان آن‌ها شکل خواهد گرفت. به استعدادهایی که معلولین دارند باید توجه گردد و با استفاده از آن‌ها بتوانند زندگی را از نو آغاز نموده و زندگی بهتر و شادتری داشته باشند.

مشکلات مالی:

معلولین ازنظر مالی نیز دارای مشکلاتی می باشند که همه این‌ها به نبود شغل مناسب برای آن‌ها و نداشتن استقلال مالی برمی‌گردد . در بین موضوعاتی که در مجلس مطرح‌شده برای سرپرست خانوارهایی که دارای افراد معلول همی باشند  قانون‌هایی اعم از عدم پرداخت مالیات، افزایش حقوق و … مورد برسی و تصویب قرار گرفت،  ولی این قانون‌ها نیز مانند دیگر قانون‌ها بدان توجه ای نمی‌شود.

مشکلات تحصیلی:

مشکلاتی که معلولین در طول دوران تحصیل خود با آن‌ها روبرو می‌شوند بسیار زیادتر از آن چیزی می باشد که هر فرد در ذهن خود می‌پندارد. در دوران دبستان بعضی از مدارس در همان ابتدای ثبت‌نام با آوردن بهانه‌هایی از ثبت‌نام فرد موردنظر اجتناب می‌کنند و آن‌ها را به مدارس دیگر معرفی می‌نماید ولی این پایان ماجرا نیست، فرد معلول بعد از ثبت‌نام نیز با مشکلاتی مواجه است مشکلاتی مثل عدم مناسب‌سازی مدارس برای رفت‌وآمد معلولین، عدم برخورد مناسب دانش‌آموزان یا برخی معلمین و … .

مشکلات معلولین در طول دوران تحصیل خود به دانشگاه‌ها نیز انتقال می یابد با این فرق که هزینه‌هایی نیز به آن‌ها اضافه می‌گردند،  ولی این هزینه‌ها مشکل اصلی آن‌ها نبوده و مهم ترین مشکل معلولین همان عدم مناسب‌سازی دانشگاه‌ها برای رفت‌وآمد و نبود سرویس‌های حمل‌ونقل برای عبور و مرور آن‌ها  می باشد.

 

مشکلات ورزشی و رفاهی:

ورزش برای معلولین پناهگاهی برای فرار از مشکلات روحی و روانی می باشد . در کشور باید بستری برای آن‌ها فراهم گردد تا آن‌ها بتوانند با استفاده از ورزش خود را سرگرم و از مشکلاتی روحی و روانی که ممکن است برای آن‌ها پیش آید به دور باشند. در کشور نیز بیشتر اماکن ورزشی به بخش خصوصی واگذار گشته است و همان مشکل همیشگی نبود امکانات مناسب برای حمل‌ونقل و هزینه‌های بالای ورزش برای معلولین سبب گشته آنان نتوانند از این امکانات بهره برداری کنند .

 

مشکلات ازدواج:

معلولین نیز این حق را دارند تا شریک زندگی برای خود انتخاب نمایند و با آن به زندگی خود ادامه دهند ولی در انتخاب شریک زندگی نیز دچار مشکلاتی  می باشند، مشکلاتی که به‌ مراتب بیشتر و سخت‌تر از بقیه مشکلات می باشد چون برای ادامه زندگی و ازدواج کمتر کسی پیدا می‌شود که با فرد معلول ازدواج نماید و مشکلاتی را که در ادامه مسیر هست قبول کند. ازدواج دو فرد معلول نیز باهم دارای مزایا و زیان‌هایی است که خود بحث مفصلی در این زمینه دارد.

 

 

امیدوارم از خواندن مقاله مشکلات معلولین در جامعه رضایت کافی را داشته باشید ممنون از اینکه از وب سایت آلتین مد( التون باخیش آذر) دیدن کردید شما می توانید برای خواندن مقالات بیشتر به وب سایت آلتین مد سر بزنید و همچین میتوانید برای دیدن آخرین محصولات تولیدی شرکت آلتین مد در این سایت میتوانید به بخش فروشگاه بروید.در آخر این مقاله بسیار خرسند می شویم که ما را از نظرات خود بهرمند سازید.

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه