آلتین مد

توانبخشی فیزیوتراپی تجهیزات کمکی معلولین وسالمندان

خانه  »  توانبخشیفیزیوتراپی   »   توانبخشی در منزل

توانبخشی در منزل

توانبخشی در منزل

توانبخشی در منزل یا بازتوانی در منزل (Rehabilitation) فرایندی است که در آن با توانبخشی در منزل به فرد توانخواه در منزل او کمک می کنند تا توانایی های از دست رفته خود را که بعد از آسیب ، بیماری یا واقعه ای که باعث محدود شدن عملکرد فرد شده است را دوباره بدست آورد .

 

توانبخشی در منزل

توانبخشی در منزل

امروزه و با توجه به نیاز های جامعه، مردم و بیماران بسیاری از خدمات توانبخشی در منزل انجام می شود. به دلایل متعددی ممکن است مراجعین ترجیح دهند خدمات توانبخشی شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی و فیزیوتراپی را در منزل خود دریافت کنند.

خدمات توانبخشی در منزل مکمل و در برخی موارد جایگزین خوبی برای بیمارستان و آسایشگاه می باشد. هم اکنون سالمندانی هستند که به دلیل درگیری با بیماری های مختلف اعم از آلزایمر، سکته مغزی و قلبی، بیماری های روماتیسمی و … آسیب پذیر می باشند و نیاز به مراقبت های ویژه دارند که در اغلب موارد با درمان و توانبخشی زودرس و به موقع می توان از آسیب های جدی پیشگیری کرده یا از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

بیمارانی که دچار آسیب مغزی و یا ضایعات نخاعی شده اند، بهتر است تا زمانی که توانایی حرکت کردن را به دست نیاورده اند، خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی را در منزل دریافت کنند و پس از اینکه توانایی حرکت کردن یا ایستادن بصورت مستقل را بدست آوردند، با حضور در کلینیک و خارج شدن از محیط منزل می توان کمک شایانی به حفظ استقلال فردی و بهبود حرکتی ایشان کرد.

این خدمات عبارتند از:

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی، فراهم کننده خدمات برای مردم و جمعیتها می‌باشد تا حداکثر حرکت و توانایی عمل(Movement and functional ability) را در طول دوران زندگی حفظ نماید ویا توسعه داده و به حال اول بر گرداند. فیزیوتراپی شامل ارایه خدماتی است به حرکت و عملکرد فرد میباشد که توسط فرآیند پیری یا صدمات و بیماریها، مورد تهدید قرار می‌گیرند. حرکت(Movement) کامل و کارامد در قلب چیزی قرار دارد که از آن به عنوان سلامتی نام برده می‌شود.

گفتاردرمانی

گفتاردرمانی یا آسیب‌شناسی گفتار و زبان رشته‌ای از علوم توانبخشی است که به بررسی ماهیت انواع اختلالات گفتار و زبان و نیز روشهای تشخیص و درمان این اختلالات می‌پردازد ارزیابی و تشخیص اختلال در بلع نیز در حیطه تخصص متخصصان گفتار درمانی میباشد.گفتار درمانگران به درمان کودکانی می‌پردازند که در فراگیری زبان مادری یا استفاده صحیح از گفتار دچار مشکل هستند و نیز بزرگسالانی که به دلیلی، توانایی گفتاری خود را از دست داده اند.

کاردرمانی

كاردرماني رشته اي از گروههاي پيرا پزشكي در حيطه ی توانبخشي و سلامت مي باشد. كاردرماني برانجام فعاليت هدفمند تكيه ميكند. عقيده بر آن است كه فعاليت هدفمند در ارتقاء وضعيت سلامتي و كيفيت زندگي فرد و جامعه تاثير بسزايي دارد.

 

سایت آلتین مد علاوه بر اطلاعات پزشکی بهترین تجهیزات پزشکی و مهندسی پزشکی را برای شما خوبان فهرست کرده است. همچنین در سایت آلتین مد می توانید راهنمای کامل خرید تجهیزات پزشکی را نیز مطالعه بفرمایید. پس تا پایان در این سایت همراه مان باشید و ما را از نظرات ارزشمندتان آگاه سازید.

سوالی دارید ؟

نحوه خرید از آلتین مد

دسترسی سریع

از جشنوارهای ما با خبر شوید

[gravityform id="3" title="false" description="false"]

درباره آلتین مد

شرکت آلتون باخیش آذر (آلتین مد) طراح وسازنده انواع تجهیزات توانبخشی وفیزیوتراپی وکاردرمانی وتجهیزات نگه داری از معلولین با بهره گیری از کادری متعهد  ومتخصص فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تولید تجهیزات پزشکی آغاز نموده است .در این راستا  با اخذ روشهای نوین طراحی و تولید اقدام به تامین نیازهای مشتریان در چهار چوب مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 13485  کرده و متعهد به حفظ اثر بخشی و کارایی این  سیستم از طریق بازنگری و بهبود مستمر بر کلیه  فرآیندهای مهندسی  ومدیریتی می باشد.

طراحی شده توسط تیم انفورماتیک لحظه